Eurovision-tårta!

Fick i uppdrag av jobbet att baka tårta till skolans Eurovision song contest. Det blev två likadana tårtor.
Den är gjord med samma recept som LOVE chokladtårta, så titta på det receptet.
 
För att göra två tårtor (60 personer) behövde jag:
tre långpannor med chokladtårta
 
jag använde samma fyllning som i LOVE chokladtårta. 
tårtan har två laget med fyllning och varje lager innehåller:
800 gram creeme cheese
14 dl florsocker (Melis)
4 dl vispgrädde (vispad) 
 
jag gjorde också en extra portion med fyllning för att teckna tårtan innan jag la på sockerpastan.
Chokladtårtorna delade jag i två delar. Sen blev det tre delar med chokladtårta i varje tårta med två lager fyllning i mellan.  
Jag använde en plastpåse för att spritsa på fyllningen. 
 
Jag täkte tårtorna med vit sockerpasta och en kant rundt av svart sockerpasta:
 
 
Till slut dekorerade jag tårtan med bokstäver i sockerpasta och kakaokräm. Jag gjorde rätt hjärta med skolans logga. Mikrofonen är gjord av sockerpasta fylld med chokladtårta. Noterna är gjorda av sockerpasta och kakaokräm:
 
 
 
 
-Hanne-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0