Pirat-tårta (glutenfri)

Idag har jag gjort en glutenfri tårta för första gången. Det blev en pirat-tårta, (en beställning).
 
Recept på glutenfri tårtbotten (20-24 cm):
4 ägg
2 dl socker
1 dl potatismjöl
1 dl glutenfri mjölmix
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
 
Grädde längst ner på 175 grader i ca 40 minuter.
 
Detta behöver du:
 
Se iron man-tårtan för bilder. Man gör på samma sätt.
 
Jag gjorde två tårtor för att kunna göra en pirathatt på tårtan. Sen fyllde jag den med samma fylling som Hello Kitty-tårtan (algrens bilar och vit chokladmousse):
 
Jag täckte tårtan med marsipan (ica). Jag allt annat använde jag sockerpasta (svart, vit, gul och röd):
 
 
-Hanne-
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0