Hello Kitty-tårta

Fick en beställning på en Hello Kitty-tårta, så i dag blev det bakning :)
Tårtbottnen är den samma som i Iron Man-tårtan.
 
Recept (20-24 cm) tårtbotten:
5 ägg
2 d socker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
 
Grädda längst ned på 175 grader i 40 minuter. 
(se iron man-tårtan för bilder)
 
Jag färjade smeten rosa:
 
Algrens bilar-fyllning:
180 gram algens bilar
3 dl vispgrädde
 
 
Varm vispgrädden, och låt bilarna smälta:
 
 
Vit chokladmousse:
300 gram vit choklad
3 dl vispgrädde
2,5 dl kesella
 
 
smält chokladen. Vispa vispgrädden. Blanda sen ihop allt till en mousse:
 
Jag delade tårtbottnen i tre delar. Jag fyllde ett lag med algrens bilar-fyll och lite av den vita chokladmoussen. Det andra fyllde jag med bara vit chokladmousse:
 
Täck hela tårtan med vit chokladmousse:
 
Jag täckte hela tårtan i röd marsipan. Jag gjorde en kant av rosa marsipan med vita sockerkulor. Hello Kitty ansikten och dom små presenterna är gjort i sockerpasta. Hello Kitty-figuren är gjort i marsipan och sockerpasta.Dom vita prickorna är gjord av äggvita och florsocker. Jag har användt ätbart lim till monteringen.
 
 
 
 
 
 
-Hanne-


Kommentarer
Isra

Mums

Svar: :)
Hanne

2013-05-04 @ 18:25:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0