Oreo cakepops

 
Jag gjorde också oreo cakpops tillsammans med mina engelska cupcakes till fredagsfikan i dag.
 
Recept ca 22 stk:
2 packet oreokex
100 gram creeme cheese naturell
300 gram vit choklad
50 gram mörk choklad (dekorering)
Silver chokladhjärtan (dekorering)
 
Krossa kexen i en miksare eller med en stavmiksare:
 
Rör in creeme cheese:
 
Rull små bollar av smeten. Smält den vita chokladen. Jag använda papperssugrör som pinnar till dom här cakepopsen.
 
Doppa sugrören i lite vit choklad och stick sedan en pinne i varje boll:
 
Ställ dom i frysaren i 5 minuter. Sen doppar man hela bollen i vit choklad. Jag använde frigolitt-ringar för att ställa som i. Låt dom torka.
 
Jag valde att dekorera på två olika sätt. Jag smälte mörk choklad och använde en dekoreringsspruta till att dekorera med. Dom andra dekorerde jag med ett silverchokladhjärta:
 
 
 
Fredagsmys :)
 
-Hanne-


Kommentarer
Emilie

Hej!

Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och jag såg att du har goda recept på din blogg. Vi skulle vilja rekommendera att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen". http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta!

Med vänliga hälsningar,

Emilie
Hittarecept.se/

2013-02-11 @ 13:57:07
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0