Oreocupcakes med vit chokladfrosting

I går kväll såg jag finalen på hela Sverige bakar, ååh va spennande det var! Tycker dom har gjort så mycket fina och smaskiga grejer under alle programmerna. Av all inspiration från programmet, gjorde jag dom här Oreocupcakesen med vit chokladfrosting. Jag tog med dom på jobbet i dag, och puff, så var dom borta (tar det som et bra tecken).
 
Recept: 20 stk:
 
115 gram mjukt smör
3 äggvitor
2,5 dl mjölk
1 tsk bakpulver
2,5 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
140 gram socker
50 gram florsocker (kan erstattas med 50 gram socker)
100 gram oreokex
 
Grädda i ugnen på 180 grader i 15 minuter.
 
Ställ fram det du behöver:
 
 
Mixa smöret. Häll sen i vaniljsocker...

....och mjölken. Mixa vidare.
 
Blanda salt och bakpulver i mjölet. Häll blandningen i röran.
 
Häll i socker. Mixa vidare.
 
Häll i äggvitorna. Mixa vidare tills röran blir glatt.
 
Dela upp kexen i små bitar och rör dom inn i röran.
 
Fördela röran i cupcakesformar:
 
Grädda i ugen på 180 grader i 15 minuter. Låt dom svalna inna du lägger på frostingen.
 
Gör sen frostingen:
200 gram philadelphiaost
200 gram vit choklad (Smältat)
florsocker tills du får den konsistensen du vill ha.
Rör i hop allt tills en glatt kräm.
 
 
 
Jag dekorerade cupcakesen med rosa ätbar spray, och en svart sockerkula.
 
 
 
 
God helg!
 
-Hanne-
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0