Cupcakes :)

Hej :)

I kväll har vi haft öppet hus på jobbet, och jag fick lov att baka cupcakes och cakepops som vi sålde :)
Cakepopsen är dom samma som jag har bloggat om förut.
Här kommer recepten på Cupcakes:

Recept på ca 20 stykk (på bildena är det dubbel portion):
150 gram socker
200 gram smör
3 ägg
225 gram vetemjöl
2 ts bakpulver
1,5 ts vaniljesocker
1 dl mjölk

Här är det man behöver:



Miksa ihop smör ock socker:




Blanda inn ett och ett ägg:



Blanda ihop mjöl, bakpulver och vaniljsocker:



Häll mjölblandingen och mjölken i röran:



Miksa tills det blir en fin glatt röra:



Fyll cupcakesformar med röran. Fyll dom inte helt fulla eftersom dom jäser:



Låt som grädda i ugnen i 20 minuter på 200 grader:
Sen ser dom ut så här:




För att dekorera gjorde jag en Angel Feather icing. Den blev inte helt som den skulle. När den var klar, var den perfekt, men när jag skulle dekorera dom hadde den smält på ett sett, så den rann ut lite. Men smaken var iallafall den samma :)

Recepten (på bildena är det dubbel portion):
2 äggvitor
170 gram socker
1 dl glukos
1 msk vatten
4 dråppar citron
2 ts vaniljsocker

Här är det man behöver:



Blanda allt i en bulle och vispa över varmt vatten. Jag använde visp och sen min stavmiksare. Elhandvisp är nog bäst:





Efter at sockeret hadde smält hälde jag icingen över i en miksare och kjörde den tills den blev stiv:



Jag gjorde också lite dekorationer til cupcakesen. Dom är gjord av röd marsipan, vit sugarpaste, och små sockerpärlor som ä limmat dit med ätbart lim. Jag använde hjärtformar från IKEA:





Så här blev cupcakes'en:




Jag gjorde också cupcakes:








Kos dere alle :)

-Hanne-


Kommentarer
Hanne

E oppskarifta på muffinsen, Manuela sin?

2012-05-10 @ 21:58:16
Hanne

hmm...nei det trur ä ikke.. Huske ikke helt kor ä har den der fra. Har den på en lapp i bakeskapet mitt ;) hehe..

2012-05-10 @ 23:01:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0