Frukostpannkakor

I dag är det Svenska Flaggans dag och Sveriges nationaldag! Hurra!!
Började dagen i dag med frukostpannkakor :)

Recept (ca 10 stk):
5 dl mjölk
4 ägg
2 dl vetemjöl
2 del rågmjöl fint
1 dl havregryn
1 msk bakpulver
3 msk socker
0,5 ts salt


(lite smör till stekningen)

Ställ fram det du behöver:



Blanda vetemjöl, rågmjöl, havregryn, bakpulver, salt och socker:



Häll i mjölken:



Piska äggen, och hell i dom:



Röd ihop röran:



Jag använde en liten stekpanna (från Åhlens). Den passade perfekt till den stoleken jag ville ha på pannkakorna. Det här blir tjocka pannkakor:



Jag stekte bare fyra styck till frukost (det räckte till mig och min sambo). Men det är alltid bra att ha lite röra i kylskåpet till senare :)



Jag år pannkakorna med keso och äppelmos. Det blev jättegodt :)



Ha en fantastisk nationaldag :)

Kos dere!

-Hanne-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0