Kinder Cupcakes

Hej alla :)
 
Så skönt med semester, är i Trondheim nu och hälsar på vänner och familj. I går fick jag lite tid över till att pröva ut et recept dom jag har tänkt på länge. Jag älskar Kinderchoklad, och tänkte att varför inte prova det i cupcakes :) Här är receptet, dom blev jättemumsiga :)
 
Recept (12 stora):
150 gram socker
200 gram smör
3 ägg
225 gram vetemjöl
2 ts bakpulver
1,5 ts vaniljesocker
1 dl mjölk
6 Kindermaxi-choklad
 
Grädda i ca 20 minuter på 200 grader.
 
Ställ fram det du behöver:
 
 
Mixsa smör och socker i ca 8 minuter:
 
 
Mixa inn ett och ett ägg:
 
 
Häll i mjölk:
 
 
Häll i mjöl, bakpulver och vaniljsocker:
 
 
Krossa kinderchokladen:
 
 
Rör chokladen inn i smeten:
 
 
Häll smeten i formar:
 
 
Grädde i 20 minuter på 200 grader. Sen blev dom så här:
 
 
Till frosting gjorde jag en kinderkräm:
 
Recept:
3 dl vispgrädde
12 kindermaxi-choklad (260 gram)
1,5 tsk vaniljsocker
 
Ställ fram det du behöver:
 
 
Varma vispgrädden, men den ska inte koka:
 
 
Häll den varma vispgrädden över kinderchokladen:
 
 
Vispa och rör inn vaniljsocker:
 
Ställ blandningen i kylskåpet i 6 timmar. Vispa sen tills det blir en kräm:
 
 
Dekorera cupcakesen med kinderkrämen. Jag la också ett halvt kinderägg på toppen :)
 
 
 
 
Fortsatt trevlig sommar :)
 
Kos dere!
 
-Hanne-


Kommentarer
Stefan

Oerhört lätta att göra och fantastiskt goda!

Svar: Ja, dom är jättegoda. Kinderchoklad är den bästa chokladen! Har du provat med annan choklad?
Hanne

2014-05-12 @ 16:35:47
Stefan

Jag har bara provat med Kinder Maxi, men nu blev jag sugen på att göra med alla möjliga sorter!

2014-05-16 @ 07:33:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0