Lite av vad jag har gjort tidigare.

Hej. Hoppas ni har en bra dag.
Tänkte jag kunne lägga ut lite bilder på vad jag har gjort tidigare:

Pavlova i dom norska färgerna. (17.maj-tårta):




Vit chokladmousse med uppskuren frukt och chokladsås:




Portionstårta med marspian och florsocker. Dekorerad med marsipanros och kandiserad citronmeliss. Dom här gjorde jag till min mormor och morfars guldbröllop för några år sen. Inuti dom är det sockerbotten, vaniljskräm, jordgubbsylt och banan.




Jag hadde tjejerna på besök en kväll, och då gjorde jag den här marsipantårtan. Inuti är det en chokladtårta fylld med mangokräm och frisk mango. Dekoredad med choklad og guldpärlor.




Den här tårtan gjorde jag till min lillebrors födelsesdag. Han gillad Opeth (svenskt band). Det er en marsipantårta fylld med vaniljkräm, jordgubbar och banan. Dekoreringen är choklad.




Dom här posjonstårtorna gjorde jag när jag fyllde år. Inuti är det jordgubbar och vit chokladmouse. Dom är täckta med marsipan och lite florsocker. Stoleken är lite större enn en expressokopp.




Hoppas det var lite inspirasjon!

-Hanne-


Kommentarer
Erika

Men jesus va duktig du är! Man kan inte boka nåt om man ska ha nå kalas nån gång?

2012-04-23 @ 20:11:05
Hanne

Tack så mycket :) Men Erika, du är ju också duktig, jag har ju sett dina tårtor :) Men jag bakar gärna till kalas :) Det är ju sånnt jag vill jobba med ;) hihi

2012-04-23 @ 20:35:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0